Výchovný poradce/kariérový poradce/školní metodik prevence/školní psycholog
Mgr. Ivan Váňa (výchovný poradce/kariérový poradce pro žáky vyššího gymnázia)
Telefon: 353 433 780
Email: i.vana@gymostrov.eu
Konzultační hodiny: úterý 10:00 - 11:45 hod.
Mgr. Naděžda Čechmanová (výchovný poradce/kariérový poradce pro žáky nižšího gymnázia)
Telefon: 353 433 769
Email: cechmanova@gymostrov.eu
Konzultační hodiny: čtvrtek 9:00 - 10. 45 hod. (jinak dle domluvy)
Mgr. Ivan Machek (školní metodik prevence)
Konzultační hodiny: středa 9:55 - 10:40 hod. (jinak dle domluvy)
Telefon: 353 433 782
Email: machek@gymostrov.eu
Mgr. Karel Pich (školní psycholog)
Konzultační hodiny: dle domluvy
Telefon: 725 969 067
Email: pich@gymostrov.eu
Náplň činnosti výchovného poradce
Výchovný poradce vykonává činnosti poradenské, koordinační, informační a metodické. O těchto činnostech vede písemnou dokumentaci.
1. Poradenské činnosti
A) Kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků, tj. zejména:
- Koordinace mezi hlavními oblastmi kariérového poradenství – kariérovým vzděláváním a diagnosticko-poradenskými činnosti zaměřenými k volbě vzdělávací cesty žáka.
- Základní skupinová šetření k volbě povolání, administraci, zpracování a interpretaci zájmových dotazníků v rámci vlastní odborné kompetence a analýzy preferencí v oblasti volby povolání žáků.
- Individuální šetření k volbě povolání a individuální poradenství v této oblasti (ve spolupráci s třídním učitelem).
- Poradenství zákonným zástupcům s ohledem na očekávání a předpoklady žáků (ve spolupráci s třídním učitelem).
- Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními (pedagogicko-psychologická poradna, speciálně pedagogické centrum) a středisky výchovné péče při zajišťování poradenských služeb přesahujících kompetence školy.
- Zajišťování skupinových návštěv žáků školy v informačních poradenských střediscích, úřadů práce a poskytování informací žákům a zákonným zástupcům o možnosti individuálního využití informačních služeb těchto středisek.
B) Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky.
C) Zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb (vstupní a průběžné) a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
D) Příprava podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků.
E) Poskytování služeb kariérového poradenství žákům/cizincům se zřetelem k jejich speciálním vzdělávacím potřebám.
2. Metodické a informační činnosti
- Zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence.
- Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách kariérového rozhodování žáků, integrace, individuálních vzdělávacích plánů, práce s nadanými žáky apod.
- Předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy.
- Poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízeních v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům.
- Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.
- Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření. (MŠMT: Věstník 2005, MŠMT: Vyhláška č. 72/2005 Sb.)
Kdy je možné se obrátit na školního psychologa?
Při jakýchkoli potížích a problémech: osobní duševní trápení, vztahové problémy, potíže s učením a vzdělávací oblasti obecně. Při potížích se soustředěním, pamětí, spánkem, při stavech úzkosti, panických atakách a dalších duševních problémech. Obraťte se na něj v případě akutní i dlouhodobé krize: duševní, vztahové, vzdělávací či jiné. Při problémech se závislostmi všeho druhu (digitální technologie, sociální sítě, alkohol, kouření, jiné návykové látky a podobně), při potížích se spánkem, při potížích se stravováním (poruchy příjmu potravy) a jiných.
Dále poskytuje podporu a rozvoj v oblasti zdraví, vzdělávání a sportu. Rozvoj v oblasti hudební i výtvarné výchovy, otázky regenerace při intenzivním sportu či učení. Konzultace při přípravě na podání důležitého výkonu, ať už v oblasti vzdělávání, umění či sportu (přijímačky, závody apod.). Při období během či po zranění a úrazu. Poradenství v kariérovém směřování, při potřebě dozvědět se další informace a doporučené zdroje pro vlastní další studium a seberozvoj.
Pokud v něčem psycholog není odborník, pomůže vám kontaktovat odpovídajícího specialistu či pracoviště.