Fyzika

Charakteristika vyučovacího předmětu:

Osmiletý vzdělávací obor: prima-kvarta

Předmět fyzika vede žáky ke zkoumání zákonitostí přírody, dává jim základ pro pochopení a využívání současných technologií,  pomáhá jim lépe se orientovat v běžném životě a vede je k vytváření komplexního pohledu na vztah mezi člověkem a přírodou. Využívá k tomu pozorování, experimenty a měření, učí je zkoumat příčiny přírodních procesů, souvislosti a vztahy mezi nimi, vyhledávat a analyzovat informace.

Fyzika pro nižší stupeň osmiletého gymnázia

Předmět je vyučován od primy do kvarty s dvouhodinovou týdenní dotací, v tercii je doplněn půlhodinou laboratorních cvičení, na nichž je třída půlena tak, že každá skupina absolvuje dvě hodiny za měsíc. Výuka je doplněna o laboratorní práce dle učebního plánu. Výuka probíhá v odborných učebnách fyziky.

Osmiletý vzdělávací obor: kvinta – septima

Čtyřletý vzdělávací obor: první – třetí ročník

Výuka probíhá v odborných učebnách fyziky (F1 a F2) popř. v učebně 3D. V obou učebnách je dataprojektor. Při výuce jsou používány jak starší tak nové demonstrační pomůcky pro fyziku, fyzikální výukový software animace na tabletech) i software nepřímo určený pro fyziku (matematické programy Derive, Cabri; OpenOffice Calc…). 

Předmět rozvíjí postupně získávané poznatky žáků o fyzikálních interakcích rozmanitých objektů a o struktuře látek a formuje je do uceleného systému vědomostí o zákonitostech různých forem pohybu, přírodních dějů a o vlastnostech látek. Žáci jsou vedeni k tomu, aby využívali osvojené fyzikální zákony a zákonitosti k objasňování fyzikálních jevů a k předvídání důsledků jejich působení. Velká pozornost je věnována přesnému a jasnému formulování myšlenek na základě osvojené odborné terminologie, pozornému pozorování a přesnému popisu jevů, správné analýze příčin a následků jevů, logickému zdůvodňování vlastních závěrů a ověřování hypotéz. Na vybraných fyzikálních objektech a technických aplikacích jsou žáci seznamováni s teoretickými a experimentálními fyzikálními metodami a učí se uplatňovat je prakticky v konkrétních situacích. Přitom poznávají význam matematických nástrojů a postupů pro efektivitu řešení problémů a úloh. Žáci se učí i správně chápat společenskou roli fyziky a její úzkou souvislost s ostatními přírodovědnými obory.

Vyučující:

Mgr. Michal Štěpánek - vedoucí předmětové komise

Mgr. Martin Bojda

Mgr. Marcela Sachlová

Mgr. Michaela Netrvalová

Ing. Pavel Banzet

Výuka fyziky
Výuka fyziky
Výuka fyziky
Výuka fyziky
Výuka fyziky
Výuka fyziky
Výuka fyziky
Výuka fyziky
Výuka fyziky
Výuka fyziky
Výuka fyziky
Výuka fyziky
Výuka fyziky
Výuka fyziky
Výuka fyziky
Výuka fyziky
Výuka fyziky
Výuka fyziky
Výuka fyziky
Výuka fyziky